Όταν ο κ. υπουργός μοιράζει το χρήμα μονάχα εκεί που προτιμά

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ

Είναι μια εποχή που το χρήμα μπορεί να μην υπάρχει για την υγεία, μπορεί να μην υπάρχει για την παιδεία που υποφέρει, μπορεί να μην υπάρχει για υποδομές της πόλης που καταρρέουν. Υπάρχει όμως για να κάνει δημόσιες σχέσεις ο υπουργός του υπουργείου χωρίς έργο.

Έτσι λοιπόν υπάρχει και η τοπική λίστα Πέτσα η οποία θα έπρεπε να ονομάζεται λίστα Καράογλου. Στην προκειμένη περίπτωση το χρήμα μοιράστηκε με προσωπική εντολή του κ. Υπουργού Μακεδονίας Θράκης σε δημοσιογραφικούς ιστότοπους της Θεσσαλονίκης αποκλείοντας όποιον εκείνος δεν επιθυμούσε.

Συγκεκριμένα καμπάνια με τίτλο ”Δημιουργώ” τρέχει από χθες σε έξι ιστότοπους της Θεσσαλονίκης διαφημίζοντας δράσεις που κανείς δεν γνωρίζει ακριβώς περί τίνος πρόκειται καθώς το μπάνερ της διαφήμισης δεν παραπέμπει απολύτως πουθενά. Αναφέρεται σε ένα πρόγραμμα χρηματοδότησης συλλόγων, το έργο «Δημιουργώ 2», το οποίο προκηρύχτηκε στις 20 Μαΐου και αφορά την προώθηση της περιβαλλοντικής και πολιτιστικής δημιουργίας στη Μακεδονία και τη Θράκη και από τον προϋπολογισμό των 250.000, οι 50.000 αφορούν δράσεις προστασίας του περιβάλλοντος.

Η υλοποίηση του έργου προβλέπεται από τη 1 Ιουλίου ως τις 30 Νοεμβρίου, όπως είχε ανακοινώσει το Υπουργείο. Συνεπώς είναι ένα έργο που βρίσκεται στη λήξη του και η προβολή του φυσικά δεν οφελεί κανέναν παρά μόνο τις δημόσιες σχέσεις του Υπουργού με τα ΜΜΕ.  Η ανάθεση έγινε με απευθείας χωρίς κανέναν διαγωνισμό.  Η υπόθεση γίνεται ακόμα πιο ενδιαφέρουσα όταν αναζητήσει κανείς τη διαδρομή του χρήματος. Τότε θα βρεθεί σε έναν πολωνέζικο ιστότοπο που εδρεύει στην Κρακοβία στον οποίο αναρτώνται όλες οι αποφάσεις της ανάθεσης του Υπουργείου, άγνωστο για ποιο λόγο. Ο ιστότοπος ειδικεύεται σε αναθέσεις και παρακολουθήσεις προσφορών. Η parallaxi, το παλαιότερο σε κυκλοφορία free press και ιστότοπος της πόλης, με επισκεψιμότητα 1.258.441 μοναδικούς επισκέπτες το Σεπτέμβριο, αριθμός πολλαπλάσιος ακόμα και από το άθροισμα κάποιων από αυτούς τους ιστοτόπους (ένας από αυτούς έχει τη θέση 3983 και ένα άλλος με θέση 2796 στην κατάταξη της Alexa) για άλλη μια φορά βρίσκεται εκτός των ΜΜΕ που δικαιούνται και θα έπρεπε να λάβουν την διαφήμιση, κόπηκαν όμως με εντολή του υπουργού όπως πρόσφατα έγινε σε ανάλογη καμπάνια του δήμου Θεσσαλονίκης με εντολή του δημάρχου.

Σε χθεσινή ερώτηση μας προς Υπουργείο για τον τρόπο επιλογής των Μέσων η προφορική απάντηση ήταν η εξής: Πρόκειται για μια πολύ παλιά καμπάνια που εκκρεμούσε που βγαίνει τώρα το χειρίστηκε η Αθήνα, δεν έχουμε ανάμειξη… Απάντηση που αποδεικνύεται φυσικά εκατό τις εκατό ψευδής καθώς μια ματιά στην ανάθεση διαψεύδει κατηγορηματικά. Η ανάθεση έγινε μόλις στις 6/10 από το γραφείο του υπουργού στη Θεσσαλονίκη προς τους ιστότοπους voria.gr, politic.gr, thestival.gr, thesstoday.gr, grtimes.gr, myportal.gr, karfitsa.gr

Είναι εντυπωσιακό πως η κυβέρνηση παίζει τόσο άψογα το παιχνίδι της διαπλοκής μοιράζοντας αφειδώς στην πιο δύσκολη εποχή κρατικό χρήμα σε ΜΜΕ με απόλυτη αδιαφάνεια κάνοντας μικροπολιτική.

Με απευθείας αναθέσεις των υπουργείων αλλά και καμπάνιες του ευρύτερου δημόσιου τομέα που τρέχουν αυτή την εποχή παχυλές… Περιμένουμε επίσημα από τον κ. Καράογλου να μας εξηγήσει με ποιο σκεπτικό κόπηκε η parallaxi, ένα μέσο με ιστορία 31 χρόνων και στην καμπάνια που έτρεξε το υπουργείο στη ΔΕΘ αλλά και αυτή τη φορά. Μήπως το μοναδικό κριτήριο είναι η κριτική δημοσιογραφία που ασκεί; Επίσης αν έγινε ποτέ έρευνα για συγκεκριμένα ΜΜΕ αν ασφαλίζουν τους εργαζομένους τους ως οφείλουν, αν δίνουν έστω και το βασικό μισθό κλπ. Τα ίδια ερωτήματα θα έπρεπε να απασχολούν και την ΕΣΗΕΜΘ υποθέτουμε. Περιμένουμε…

ΥΓ. Απόψε το βράδυ κατέβηκαν από τη Διαύγεια όλες οι αναθέσεις…Πρωτοφανές…

πηγή: parallaximag.g